niedziela, 31 marca 2013

Wesołego Alleluja + przepis na najlepszy pasztet świąteczny!

Witajcie! Przede wszystkim na samym początku pragniemy Wam złożyć najserdeczniejsze życzenia z okazji Świąt Wielkiej Nocy! Życzymy Wam, aby te święta mimo niesprzyjającej pogody były radosne, pogodne i oczywiście niezwykle smaczne :). Jeżeli mowa o smaku to chciałam się podzielić przepisem na przepyszny pasztet świąteczny. Zdarzyło mi się robić już kilka pasztetów jednak ten jest najlepszy. Co go wyróżnia ? Przede wszystkim jest bardzo wilgotny. Przeważnie wszystkie pasztety, które piekłam były suche. Ten ma dodatkowo świetną konsystencje, łatwo się go kroi, a smak ? wyborny :). Polecam. Przepis znaleziony na forum Cin-Cin. Od siebie dodałam kilka warzyw i przypraw.

Składniki (na 1 dużą keksówke):

  • 0,5 kg łopatki wieprzowej lub szynki
  • 0,5 kg wątróbki drobiowej
  • 350 g surowego boczku
  • kawałek słoniny
  • 2-3 łyżki smalcu (ja nie miałam więc dałam masło)
  • 2 duże cebule
  • 12 ziarenek jałowca
  • 5 suszonych grzybków
  • 1 łyżeczka gałki muszkatołowej
  • 1 liść laurowy
  • 3 ziarenka ziela angielskiego
  • 3 jajka
  • sól
  • 6 ziarenek pieprzu
  • 1 kajzerka
  • 1 lampka słodkiego, białego wina
  • 1-2 kieliszki koniaku
  • kawałek selera
  • 1 marchewka
W dużym garnku rozgrzewamy tłuszcz i podsmażamy pokrojone na kawałki mięso. Do tego dodajemy pokrojoną w większe kawałki cebulę, marchewkę, seler, liść laurowy, ziele angielskie, jałowiec, pieprz, suszone grzybki. Po 30 minutach duszenia wyjmujemy wątróbkę, a resztę dusimy do miękkości co jakiś czas podlewając odrobiną wody, aby całość się nie przypaliła. Kajzerkę zalewamy winem. 
Wystudzone mięso mielimy w maszynce do mięsa razem z przyprawami, kajzerką i warzywami. Dodajemy sól, gałkę muszkatołową, koniak do smaku. Na koniec dodajemy żółtka i ubite na pianę białka. Keksówke wykładamy plastrami słoniny i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 160 stopni na 1-1,5 h (piekłam w niższej temperaturze niż jest w przepisie, ponieważ pasztet piekł się razem ze schabem).
Pasztet przed podaniem najlepiej schłodzić przez noc w lodówce.

Smacznego!


7 komentarzy:

Karmel-itka. pisze...

wygląda pięknie! jest idealny :]

Angie pisze...

bardzo smakowici wygląda, na pewno można się nim zajadać: )

Wiewióra pisze...

wygląda cudownie! mokrego dyngusa!!!

Bartek pisze...

wyglada przepysznie, mniami :)

SprawdzonyDrob.pl pisze...

Podpisane jest "Świąteczny pasztet", ale planuje zrobić go na przyszły weekend - rodzinny wyjazd. Mam nadzieje, że wszystko pójdzie zgodnie z planem, a Twój przepis wydaje mi się najlepszy ;) Przepisuje i działam :)

Najmeet pisze...

Jakie zachęcające zdjęcie i te walające się kulki pieprzu mmmm :*

Anonimowy pisze...

Wygląda bardzo pysznie, chętnie się za to zabiorę. wypas owiec
Oczywiście, wielkie dzięki za przepis. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...