sobota, 16 marca 2013

Mój pierwszy chlebek z ziarnami (z automatu)

Witajcie! Co prawda czasu nadal mamy bardzo mało, ale korzystając z chwili wytchnienia postanowiłam napisać. Kilka dni temu zamówiłam automat do chleba. Chciałam go wypróbować już wczoraj, ale praca skutecznie mi to utrudniła. Dzisiaj już nie wytrzymałam i upiekłam sobie mój pierwszy chlebek. Zawsze pieczenie chleba mnie przerażało, a okazało się, że przy użyciu takiej maszyny to wcale nie jest takie trudne :). Postanowiłam wypróbować jakiś polecany przepis  i wybór padł na chlebek pszenny z ziarnami który znalazłam na   tym blogu . Przepis jest rewelacyjny, a chlebek pyszny. Skórka super chrupiąca :). Co prawda nie zjadłam go zbyt dużo bo jestem na diecie, ale mama jest zachwycona :).

Składniki :

  • 300 ml wody
  • 1 i 1/2 łyżki oleju słonecznikowego
  • 2 łyżeczki soku z cytryny
  • 375 g mąki pszennej
  • 125 g mąki żytniej (ja użyłam mąki pszennej razowej typ 2000)
  • 1 i 1/2 łyżki mleka w proszku
  • 1 i 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżka brązowego cukru
  • 1 łyżeczka suszonych drożdży
  • 3/4 szklanki ziaren (dałam ziarna słonecznika, sezamu, pestki dyni, mak)
Wkładamy składniki do automatu i po 3 h mamy pyszny chleb :)
Informacje o tym jak ustawić maszynę:
Program 1 podstawowy
Waga 1 kg
Skórka średnia

Smacznego!


11 komentarzy:

pastawithapplepie.blogspot.com pisze...

TA SKORKA WYGLADA REWELACYJNIE ! - wracaj ;)

Unknown pisze...

Jadłabym *_*
Zapraszam do mnie
http://wegetarianizmtoniedietatostylzycia.blogspot.com/

kosmetyki naturalne sklep internetowy pisze...

Moje pytanie do Ciebie jak długo taki chlebek zachowuje świeżość? Chlebek wygląda bardzo fajnie. Może samemu się skuszę i kupię sobie taką maszynę :) kto wie...

Unknown pisze...

Pyszne zdjęcia, wspaniałe przepisy. Zapraszam do siebie na zdrowego bloga ! :)

http://karolavidasana.blogspot.com/

Unknown pisze...

Witam , czy jest możliwość zamienić mleko w proszku na coś innego? Czy może być zwykle mleko?jeśli tak to ile? Czy nie trzeba wtedy zmienić proporcje maki? Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Dodawalam zwykłego mleka, jak również pomijalam ten składnik i wszystko ok. Chleb pyszny, polecam��

Andzela pisze...

Bardzo fajne przepisy. Ja jednak uwielbiam koktajle i lekkie sałatki. Ostatnio fajny przepis na pyszną sałatkę znalazłam na stronie https://wkobiecymwydaniu.pl/2020/02/03/pyszne-salatki-na-impreze/ koniecznie zobaczcie bo fajne pomysły na sałatki na imprezę.

Unknown pisze...

A mi nie wyszedł,szkoda.

c101 pisze...

Sprawdziłam,przepyszny,dobrze wyrośnięty. Polecam👍

Karolina pisze...

Dziś zrobiłam z tego przepisu i chlebek wyszedł pyszny .szkoda że nwm jak zdjęcie dodać

echmielewska1@gmail.com pisze...

czy za mąkę pszenną można użyć mąki orkiszowej lub innej

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...