piątek, 23 września 2011

Sałatka z kurczakiem, gruszką i orzechami włoskimi

Ta sałatka ma dzisiaj swój debiut. Nigdy wcześniej takiej nie robiłam, a kilka dni temu oglądałam program w telewizji, gdzie podobna była podawana. To zainspirowało mnie do zrobienia sałatki z gruszką tym bardziej, że u Rafała na drzewie jest jeszcze bardzo dużo gruszek w większości niedojrzałych :P ... te które dorwałam są twarde, ale bardzo słodkie :). Do sałatki postanowiłam dodać orzechy włoskie (widziałam gdzieś na innym blogu takie połączenie), pierś z kurczaka, pomidorki koktajlowe, sałatę lodową , rukolę oraz... sos musztardowo-miodowy (też nigdy nie robiłam). Sałatka w rezultacie wyszła pyszna i bardzo pożywna. Słodki sos świetnie zgrał się z gorzką skórką świeżo zebranych orzechów włoskich.  Na pewno będę ją robić częściej.

Składniki (na jedną porcję):

  • 3 liście sałaty lodowej
  • mała garstka rukoli
  • 3 plastry gruszki
  • mała pierś z kurczaka
  • 4 całe orzechy
  • 4-5 pomidorków koktajlowych
  • sos: 1 łyżeczka miodu, 1 łyżeczka musztardy miodowej, 1/2 łyżeczki musztardy Dijon, 2,5 łyżki oliwy z oliwek, 1 niepełna łyżeczka octu winnego, sól, pieprz
Warzywa i gruszkę dokładnie myjemy. Pierś z kurczaka kroimy w kostkę lub paski. Przyprawiamy solą i pieprzem i smażymy na łyżce oleju. 
Sos: wszystkie składniki podane wyżej mieszamy i przyprawiamy odrobiną soli i pieprzu.
Sałatę drzemy na kawałki i układamy na talerzu. Na to kładziemy garść rukoli. Układamy plastry gruszki, oraz pomidorki koktajlowe przekrojone na pół. Podsmażone kawałki piersi z kurczaka dodajemy do sałatki i posypujemy orzechami włoskimi. Na koniec polewamy sosem miodowo-musztardowym.

Smacznego!




11 komentarzy:

wiosenka27 pisze...

Pyszna musi być:)

kikimora pisze...

Moje smaki :)
Ja bardzo lubię jeszcze w sałatce połączenie słodka gruszka + orzechy włoskie + śmierdzący ser pleśniowy- polecam :)

aga pisze...

prosto, a tak pysznie:)

Zakamarki mojej kuchni pisze...

Odniosłam wrażenie,że na tym talerzyku leży sobie muchomorek.Lubię proste i szybkie dania,a ta sałatka jest w moim guście.
Dzięki za komentarz.

asieja pisze...

gruszkowy dodatek.. zaskakujący.

Karola pisze...

ciekawa :-)

Anonimowy pisze...

mniam, pyszne musi być :) ja bym jeszcze przed podaniem uprażyła orzechy.

Pozdrawiam :)

Małgorzata Ziółkowska pisze...

Bardzo prosta i smaczna :-) ładne zdjęcia robisz!pozdrawiam

nat. pisze...

Lubię takie proste, kolorowe sałatki :) Ta musi być pyszna - uwielbiam połączenie gruszki i orzechów włoskich!

pozdrawiam serdecznie!
Nat.

www.zmyslowoprzezswiat.blogspot.com

Anonimowy pisze...

zgadzam się z anonimowym :) ja też bym uprażyła lekko orzechy, wtedy smak est taki bardziej wyrazisty, treściwy :) a sałatka zapowiada się pyyysznie!!!
Pozdrawiam serdecznie!
Justynia

i zapraszam do siebie na www.tylkosalatki.pl

Anonimowy pisze...

skorzystałam z przepisu i wyszła pyyyyszna!
Pozdrawiam! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...