środa, 6 lipca 2011

Farfalle w sosie serowym z szynką i rucolą

Postanowiłam podzielić się z Wami jeszcze jednym przepisem. Danie to robiłam dzisiaj na obiad - wyszło pyszne!. To trochę taka oszukana Carbonara :). Aha.... zrobiłam je w równe 20 minut łącznie z gotowaniem makaronu.


Składniki
(na 1 porcje - dzisiaj gotowałam tylko dla siebie :)):


  • kubek makaronu Farfalle
  • 1/2 filiżanki śmietanki 36 %
  • 1/2 filiżanki tartego parmezanu
  • 1 jajko
  • ćwiartka serka Camembert (dałam Turek)
  • gałka muszkatołowa
  • pieprz, sól
  • 3 plasterki szynki
  • garść rucoli
  • pół ząbka czosnku

Makaron gotujemy w osolonej wodzie z łyżką oleju.
Szynkę kroimy w paski - podsmażamy na patelni. Otarty parmezan przekładamy do miseczki. Dodajemy śmietanę, jajko, pieprz, sól, gałkę muszkatołową, posiekany czosnek i wlewamy wszystko na patelnie. Do tego dodajemy pokrojony w kostkę Camembert. Mieszamy do momentu aż sos się zetnie, a ser roztopi. 
Ugotowany makaron wsypujemy do sosu, wszystko razem ze sobą mieszamy i zdejmujemy z ognia.

Danie wykładamy na talerz, posypując dużą ilością gałki i  listkami rucoli - świetne połączenie!

Smacznego!

3 komentarze:

just-great-food pisze...

Zaakceptujemy nawet taką oszukaną, wygląda bowiem wielce apetycznie :D

Ola pisze...

Koniecznie do wypróbowania na kolejny obiad :)
pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Zrobiłam bez sera (bo akurat nie miałam w lodówce), a i tak przepyszne. Nie ma to jak jajko-sos jest wtedy idealny :) Pozdrawiam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...