niedziela, 11 grudnia 2011

Brak czasu....i spóźnione Mikołajkowe czekoladki.

Witam po 2 tygodniowej przerwie! Niestety dopadł Nas kompletny brak czasu. Załapałam się na miesiąc do pracy i pochłania ona mój cały wolny czas. Do tego Rafał również dużo pracuje i zwyczajnie nie mamy kiedy nic upichcić. Dzisiaj wstawiam zaległy przepis na czekoladki jakie przygotował dla mnie mój mężczyzna na Mikołajki. Zdjęcia nie oddają ich uroku, ponieważ tego dnia nie mieliśmy dostępu do dobrego aparatu, ale polecam wypróbować ten przepis. Są bajecznie pyszne! Przepis jest oczywiście autorstwa Rafała :).


Składniki:



  • 2 tabliczki dobrej jakości gorzkiej czekolady (jeśli chcemy zrobić czekoladki w "ciapki" to trzeba również doliczyć 1/2 tabliczki białej czekolady)
  • 200 ml śmietany 36 %
  • 1 białko
  • 15 ml ekstraktu waniliowego
  • 1/2 tabliczki białej czekolady

 Czekoladę gorzką rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Schłodzone foremki dokładnie smarujemy rozpuszczoną czekoladą (dno i boki); czekoladę możemy nakładać palcem lub pędzelkiem.  Przygotowaną foremkę wstawiamy do zamrażalnika na kilka minut. Po wyjęciu z zamrażalnika nakładamy kolejną warstwę czekolady (chodzi o to, aby czekoladki nie popękały przy wyjmowaniu z formy). W sumie polecam nałożyć 3 takie warstwy.
Następnie  przygotowujemy słodką, waniliową masę która stanowić będzie ich nadzienie.
 Tak jak poprzednio rozpuszczamy w kąpieli wodnej (tym razem) białą czekoladę. Dobrze schłodzoną śmietanę ubijamy na sztywną masę. Płynną czekoladę wlewamy delikatnym strumieniem do śmietany (ciągle mieszając). Do tak utrwalonej masy dodajemy ekstrakt waniliowy. Całość łączymy z ubitym na sztywną pianę białkiem.  Schłodzone czekoladki napełniamy kremem waniliowym niemalże do pełna- pozostawiając ok. 2mm miejsca na zalanie warstwy czekolady stanowiącej ostatecznie podstawę naszej pralinki.
Polecam również sprawdzenie różnego rodzaju nadzień naszych czekoladek domowej roboty, gdyż nawet niepozorne nadzienie jak Nutella, orzech laskowy, czy  mus owocowy może baaardzo pozytywnie  zaskoczyć:)
Smacznego!

8 komentarzy:

asieja pisze...

czekoladki są prześliczne.

Angelika Szostak pisze...

Fajny prezent ;) Czekoladki wyglądają bardzo apetycznie;)

Karola pisze...

też chcę takie!

Sue pisze...

Śliczne mini-kubeczki!

Aurora pisze...

Bajeczne i to na całego!!! :D

Russkaya pisze...

Słodki prezent :) Ja od Mojego dostałam rózgę... :P

Maggie pisze...

A mnie sie zdjecie podoba! Zreszta wszystko, co czekoladowe, mi sie podoba :)

dor1kaaaaa pisze...

Cudny prezencik :) dzisiaj wykorzystałam wasz przepis na pralinki :D i naprawdę są rewelacyjne :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...