niedziela, 6 listopada 2011

Ciasto kokosowe a'la Bounty.

Witam w ten przepiękny, jesienny dzień! Nie wiem jak u Was, ale w Warszawie pogoda jest piękna i nastraja bardzo optymistycznie. Wczoraj wpadłam na pomysł zrobienia ciasta bardzo popularnego już w internecie - kokosowego na wzór batonika Bounty. Przewertowałam dużo stron internetowych i żaden przepis mi do końca nie pasował. Bałam się, że ciasto wyjdzie suche. Dlatego stworzyłam swoją własną wersję tego ciasta.... i muszę powiedzieć, że udało mi się :) Wyszło pyszne, mocno kokosowe, mokre w środku... nawet mamie smakuje, która nie jest fanką kokosa.

Składniki:

  • 3 szklanki mleka
  • 200 g wiórek kokosowych
  • 50 g czekolady białej (1/2 tabliczki)
  • 50 g masła (1/4 kostki)
  • 1 łyżka ekstraktu z wanilii
  • 8 łyżek cukru
  • 1 opakowanie budyniu śmietankowego
  • 120 ml śmietany 36 %
  • 130 g czekolady mlecznej lub gorzkiej (ja pomieszałam obie czekolady)
Składniki na biszkopt:
  • 4 jaja
  • 100 g cukru
  • 100 g mąki
  • 2 łyżki gorącej wody

Biszkopt upiec według przepisu zamieszczonego tutaj.
2,5 szklanki mleka wlewamy do garnka i ustawiamy na małym gazie. Gdy mleko będzie podgrzane dodajemy 1 łyżkę ekstraktu z wanilii i cukier. Następnie wrzucamy wiórki kokosowe i gotujemy całość ok. 5 minut. Po tym czasie dodajemy do garnka masło i białą czekoladę. Całość stale mieszamy i gotujemy kolejne 5 minut. Na sam koniec w połowie szklanki zimnego mleka rozrabiamy budyń śmietankowy i dodajemy do masy kokosowej. Gotujemy jeszcze ok. 5 minut i ściągamy z gazu. Przygotowaną masę studzimy.
Na wystudzony biszkopt nakładamy zimną masę kokosową. Wstawiamy ciasto do lodówki na godzinę. Po pół godzinie można przygotować polewę. Na kąpieli wodnej rozpuszczamy 130 g czekolady w 120 ml śmietanki. Wystudzoną czekoladą polewamy ciasto i wstawiamy na kilka godzin do lodówki (najlepiej na noc).

Smacznego!


18 komentarzy:

Angelika Szostak pisze...

Musi byc pyszny;0 I do tego pięknie wygląda ;)

Hania-Kasia pisze...

Mniam, wygląda apetycznie.

Monika pisze...

Uwielbiam kokosowe słodkości;),a domowe na pewno o milion razy lepsze!pozdrawiam!

Daria Anna pisze...

Wygląda bardzo smakowicie, u mnie też dziś coś podobnego, więc zapraszam. Pozdrawiam.

Justin&Dorothy pisze...

Ciasto wygląda bosko ! :)

deserowo pisze...

cudowne... czuję że właśnie tego teraz potrzebuję ;)

Anonimowy pisze...

cudny,jak wiele innych Waszych ciast,gratuluje umiejetnosci.Maja38.

Nenecha pisze...

Moja Mama też za kokosem nie przepada - a za z moimi małymi brzdącami to ja go uwielbiamy!

I tak niefajnie nam 'kokosowo piekać', jak potem któremuś z nas niesmaczny jest niedzielny taki wypiek...
Ale może jak wypróbuję Twój przepis, i tak ładnie mi wyjdzie, to się i Mama w końcu na kawałek skusi :]

Pozdrawiam,
N.

SadEyedLady pisze...

wow, czyli jednak udało ci się wczoraj zrobić ten biszkopt. A ciasto wygląda świeeeetnie <3 :)

zauberi pisze...

jeśli smakuje jak bounty to biorę w ciemno :)

kuchennefascynacje pisze...

Ja jestem 100% fanką kokosa i piszę się na kawałek :)

Maggie pisze...

Pogoda u mnie moze specjalnie optymistycznie nie nastraja, ale od samego patrzenia na to ciasto poprawia mi sie humor :)

Asiek pisze...

A ja właśnie bardzo lubię kokos... ciacho pierwsza klasa. Piękne po prostu!!
Pozdrawiam serdecznie:)

Arvén pisze...

Kraków też dzisiaj zachwyca piękną, złotą jesienią. Do pełni szczęścia brakuje tylko kawałka takiego cudownego ciasta...;)

Lovelykate pisze...

Ciasto wygląda przepięknie! Nie mogę przejść obok niego obojętnie :) Na pewno wypróbuję :)

Kulinarna Mania pisze...

tego ciasta zdecydowanie brakowało w moim zbiorze! Dziękuję za wspaniały przepis :))
Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Witam,
Mam takie pytanko: jakiej wielkości blaszki powinnam użyć?:)
Pozdrawiam Aneta

kasiula pisze...

wygląda pysznie ;) zapraszam na mojego bloga www.ciastaidesery-kasiula.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...