niedziela, 30 października 2011

Lekka zupa - krem z marchewki

Witam :) Dzisiaj przepis leciutki jak piórko... mama stwierdziła, że  "można się odchudzić" :D. Krem z marchewki z dodatkiem imbiru (niestety nie świeżego, ale lepszy rydz niż nic). Uwielbiam zupy-kremy, a ostatnio chodził za mną właśnie krem z marchwi. Coś pysznego :).


Składniki:


  • 6-7 dużych marchewek (ok. 1 kg)
  • 2,5-3 l wody
  • 1 cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • pieprz, sól
  • imbir - świeży lub w formie przyprawy
  • 2 małe ziemniaki
Marchewki obieramy, myjemy i kroimy na mniejsze kawałki (szybciej się ugotują). Wkładamy je do garnka i zalewamy 2,5 l wody - gotujemy. Gdy marchewki zaczną robić się miękkie wrzucamy do nich dwa obrane ziemniaki. Warzywa gotujemy jeszcze ok. 20 minut. W międzyczasie podsmażamy na patelni pokrojoną w kostkę cebulę. Dodajemy ją do garnka. Do warzyw dorzucamy również 3 ząbki czosnku. Ściągamy garnek z gazu i miksujemy całość blenderem na gładką masę. Jeżeli zupa będzie dla Was za gęsta możecie dodać trochę wody. Przyprawiamy solą, pieprzem i imbirem (jeżeli macie świeży to ścieramy go na tarce do smaku).

Smacznego!

10 komentarzy:

Komarka pisze...

Śliczny, jesienny kolor ma Twoja zupa. Też bardzo lubię kremy, właśnie za to, że są pyszne, zdrowe i dietetyczne :) Pozdrawiam!

kuchennefascynacje pisze...

Czaję się i czaję na tą zupkę ale wreszcie muszę zrobic. Skorzystam z Twojego przepisu :)

brewbrother pisze...

sprawdziłem i git, jedna uwaga to zrobić na bulionie (ew dodać kostkę - dwie) a druga dla tych co biorą opis dosłownie, to nie wsadzajcie blendera do zupy świeżo ściągniętej z gazu bo szybko będziecie wymienić w nim ostrza

Natka pisze...

Właśnie sie zajadam, zupka mi smakuje. Zrobiłam na bulionie tzn dodałam kostkę rosołową do wody z marchewką. Na pewno jeszcze nie raz zrobię, pychota

Anonimowy pisze...

ja najpierw na podgrzaną oliwę wrzuciłam przyprawy (imbir, curry, pieprz ziołowy i czarny, gałkę muszkatołową, sól), cebulę i czosnek. Po chwili (żeby przyprawy się nie spaliły) dodałam pokrojone marchewki i wodę (ok. 1,5 l) - bulionu nie miałam, a kostek unikam. Oprócz ziemniaków dodałam jeszcze kawałek dynii. Całość wyszła bardzo gęsta i smaczna.

krem z marchewki pisze...

tak... to zdecydowanie jedna z moich ulubionych zup

Unknown pisze...

Świetna zupka!!! Właśnie ugotowałąm..jest pyszna!!! i mało kaloryczna :D

Anonimowy pisze...

Mam 11 lat i uczę się gotować właśnie robię zupę pierwszy raz i jest bardzo łatwa w zrobieniu . Oczywiście jest pysznaaaa .... ♥♡♥ Całej rodzinie smakowała a moja młodsza siostra powwiedziała czy od takiego ładnego koloru pomarańczowego sama nie zmieni barwy ... hahahha :)

Krem z marchwi pisze...

Super wygląda (szczególnie w białych naczynia), a poza tym jest niezwykle łatwy w przygotowaniu taki krem.Pozdrawiam, super wyszło

Haga pisze...

Świetna zupa na pierwsze danie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...