niedziela, 2 października 2011

Chocolate Chip Cookies ... czyli lepsza wersja polskich piegusków!

Dzisiaj urządziłam sobie w domu ciasteczkową ucztę! Upiekłam kruche ciasteczka z czekoladą z dodatkiem orzechów włoskich. Są przepyszne, kruche... idealne - zdecydowanie lepsze w smaku niż pieguski! Przepis zaczerpnęłam ze strony Marthy Stewart z tym, że ja dałam jedną szklankę czekolady i pół szklanki orzechów włoskich. W oryginalnym przepisie są 2 szklanki pokruszonej czekolady. Z podanego przepisu wyszły mi 43 ciastka.

Składniki:


  • 2 i 1/4 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki sody
  • ok. 225 g masła
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 1 szklanka cukru brązowego/trzcinowego
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • 2 duże jajka
  • 1 szklanka pokrojonej drobno gorzkiej czekolady
  • 1/2 szklanki posiekanych orzechów włoskich


Piekarnik rozgrzewamy do 175-180 stopni C. Do miski przesiewamy mąkę i wsypujemy sodę. Do drugiej miski wkładamy miękkie masło i ucieramy je mikserem na średnich obrotach razem z cukrem brązowym i pudrem. Gdy uzyskamy puszystą masę dodajemy sól, ekstrakt z wanilii, oraz dwa jajka - miksujemy jeszcze ok. 1-2 minuty. Do powstałej masy dosypujemy mąkę i mieszamy do połączenia się składników - można to zrobić mikserem. Blachę wykładamy papierem do pieczenia. Małą łyżeczką do herbaty wykładamy ciasto i formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego. Ponieważ ciasto się rozleje należy to robić w odstępach ok 2-3 cm (na mojej blasze zmieściło się max. 11 takich ciasteczek, inaczej by się posklejały).
Pieczemy ok. 8-10 minut. Po wyciągnięciu z piekarnika ciasteczka należy zostawić na minutę lub dwie  na blasze.

Smacznego!





4 komentarze:

Kulinarna Mania pisze...

wyglądają wspaniale, zakochałam się! Muszę zrobic, dzięki :)

grazyna pisze...

Znam te ciastka, pyszne są :)

Wiewióra pisze...

Jeszcze takich nie robiłam ale zestaw orzechowo czekoladowy zachęca bardzo :)

Diamond pisze...

Już mi ślinka leci ;D
pędzę je robić ;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...