poniedziałek, 21 marca 2011

Panna Cotta z musem truskawkowym.


Panna Cotta [ z włoskiego: gotowana śmietanka]  to delikatny deser pochodzący z północnych Włoch. Jest bardzo prosta w wykonaniu. Można ją serwować z różnymi dodatkami: musem truskawkowym lub malinowym, polewą czekoladową itp.


Składniki
( na 6 porcji):

  • 500 ml śmietany 36 %
  • 250 ml mleka
  • 5 łyżek cukru
  • laska wanilii
  • żelatyna: ok 10-15 g
Mus truskawkowy:
  • truskawki ( ok 1 kubek)
  • cukier do smaku

Mleko, śmietanę, cukier i wanilię gotujemy w garnku aż do wrzenia. Zdejmujemy z ognia. Wyjmujemy wanilię, zeskrobujemy miąższ ze środka i dodajemy do garnka. Na koniec dodajemy żelatynę i mieszamy do rozpuszczenia. Całość przelewamy do foremek czekamy do wystygnięcia i wstawiamy do lodówki na kilka godzin.

Mus truskawkowy: truskawki wraz z cukrem blendujemy i odstawiamy do lodówki.

Stężoną Panna Cotte wyjmujemy z foremek (dużym ułatwieniem będzie wstawienie foremki do gorącej wody na 5-10 sekund), polewamy musem truskawkowym. Do dekoracji można użyć świeżych listków mięty i migdałów.

Smacznego!



5 komentarzy:

Heaven pisze...

Będę musiała to wypróbować :)
Wygląda bardzo apetycznie :*

Anonimowy pisze...

Juz nie moge sie doczekac kiedy wyprobuje te desery :)
A moze podasz jakies przepisy na salatki?
hanusia

slodkiefantazje pisze...

Wygląda pięknie. :) A powiedz mi, jakiej formki użyłaś? Czy to taka do dużych muffinek czy może jeszcze jakaś inna? Bo tak ciekawie wygląda w tym ksztalcie. :)

Smakowidło pisze...

Jako foremki użyłam "zakrętkę" od bitej śmietany w sprayu (http://www.ilecukru.pl/gfx/bita-smietana.jpg)

slodkiefantazje pisze...

odpowiadajac na komentarz na moim blogu, pewnie, że zajrzę i to nie raz :)... dzięki za szybką odpowiedź, ps. no i podziwiam pomysłowość, nie wpadłabym na to, że to zakrętka :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...